مراجعة شركة اكسنس للفوركس حسب تجربتي في 2023

مراجعة شركة اكسنس للفوركس حسب تجربتي في 2023



السلام عليكم زوارنا الكرام .. كل ماهو جديد في عالم الفوركس ، تحدثت معكم في المقال السابق عن احسن 3 شركات لتداول فوركس للمبتدئين 2023 ، وقد تحدثت عن مميزات شركة اكسنس وكيفق ان الشركة تقبل ايداع من 0 دولار وحتي 1 دولار للمبتدئين وان هذه الشركة بالفعل شركة وساطة ممتازة للمبتدئين .

نبذة عن شركة اكسنس :

هي شركة تم انشاؤها  في عام 2008 من مجموعة متنوعة من اشخاص مهتمين بتكنولوجيا المعلومات .
وسرعان ماتطورت شركة اكسنس حتي وصل حجم راس المال في العام الماضي الي اكثر من 325 مليار دولار مع اكثر من 72 الف متداول ناجح مع شركة اكسنس للوساطة المالية .

التراخيص الحاصلة عليها شركة اكسنس 

لدي شركة اكسنس مجموعة من التراخيص المهمة التي حصلت عليها اثناء مسيرتها ، مثل ترخيص هيئة الرقابة المالية FSA
وايضا هيئة الاوراق المالية CYSEC ، وحاصلة ايضا علي ترخيص FCA  من هيئة الادارة المالية .
لكن ده مش موضوع المقالة انا برده حبيت اتكلم معاكم عن تجربتي مع اكسنس ورأيي فيها .

تجربتي مع شركة اكسنس 

انهارده هتكلم معاكم في تدوينة عن تجربتي مع شركة ومنصة اكسنس في التداول ، الصراحة انا من فترة وانا بعيد عن الفوركس بس حبيت ارجع له تاني . قولت في نفسي هارجع بس من غير بونص بدون ايداع المرة دي هشحن وابدأ كده بصفقة خفيفة واشوف نفسي هاوصل لفين المهم نرجع للموضوع انا كان لي اكونت في شركة اكسنس من 3 سنين رجعت افتحه لقيته لسه شغال زي ماهو كويس بدون اي مشاكل ، علي عكس شركات تانية لو قفت تداول بعد فترة الحساب بيتقفل بس انا حبيت اغير الايميل بتاع الاكونت جيت اغيره منفعش  ودي ميزة اضافية تحسب للشركة .

سرعة استجابة عالية من دعم اكسنس 

كلمت الدعم ردوا علي في خلال دقيقة وده ان كان بيأكد علي حاجة فهو بيأكد علي سرعة الدعم ، قولت للموظف بتاع الدعم اني عايز اغير الايميل بتاع حساب الاكسنس . لأن الحساب متفعل بالوثائق وانت عارف صعب اجيب فاتورة اللوقتي في ظل وباء كورونا لأن كل مدفوعاتي اونلاين .

قالي للأسف مش هينفع بس حضرتك ممكن تفتح حساب جديد، والحساب الجديد ده هيتفعل في اقل من دقيقة،  وتقدر ترفع صورة البطاقة الشخصية لتفعيل العنوان .
وانت عارف طبعا عزيزي القارئ ان اي شركة تداول أخري بتصعب حتة التفعيل العنوان ده لانه بيطلب منك فاتورة مرافق ( كهرباء ، او مياه ، او غاز ، أو تليفون ) او اي حاجة باسمك ومكتوب فيها العنوان

وساعات كمان بيرخموا يقولك لازم البيانات تكون بالانجليزي ومترجمة ترجمة موثقة ، لكن كل ده مش موجود في اكسنس ، لان الدعم عريي ومصريين وفاهمين بيعملوا ايه .

المهم انا مستنيتش روحت فتحت حساب جديد حقيقي ورفعت البطاقة وش وظهر في الاول جاتلي رسالة ان البطاقة اترفضت وغير واضحة ، دخلت الحساب من جوه لقيت ان البطاقة لسه في المراجعة ..

تفعيل حسابك في اكسنس بالوثائق :

كلمت الدعم رد على واحد اسمه سامي في خلال دقيقة . فشرحتله ان البطاقة اترفضت إزاي وهي لسه في المراجعة.
قالي دقيقة واشوف الموضوع وخلال دقيقتين كان الحساب اتفعل بالبطاقة .

وقالي ان العنوان كمان ممكن تفعله بالبطاقة عادي ، زي ما موظف الدعم قالي قبل كده وهو ماكان .
فعلا رفعت صورة البطاقة الشخصية لتفعيل العنوان وخلال دقيقة اتفعل الحساب كليا . ودي كانت تجربتي مع دعم اكسنس أحسن واسرع دعم .

ودي كانت تجربتي مع دعم اكسنس ، وانا هنا مش عشان اقولك روح اشترك في اكسنس لأ انا هنا بنقل لليك تجربتي مش اكثر .

تجربة الايداع في اكسنس 

وانهاردة جربت الايداع في الموقع قمت بايداع مبلغ بسيط عن طريق سكريل ، ولم يكن هناك اي عمولة علي المبلغ لان العمولة بتبقي علي لمبالغ البسيطة زي 20$ بس ، وفورا ظهر الرصيد اتوماتيك في شركة اكسنس .

مشكلة في واجهة موقع اكسنس الداخلية وانت بتحاول تتنقل داخل موقع اكسنس من جوة ، بتلاقي الموقع بيعلق ودي حاجة تحسب ضد الشركة ازاي بروكر كبير زي اكسنس يكون عندها مشكلة في الموقع .

انا لسه بجرب التدوال في الشركة ولما اخلص هاكتب ليكم تجربتي في تحديث علي نفس المقال .

إرسال تعليق

أحدث أقدم